דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולטרסאונד - Ultrasound לטיפול בדלקות, פציעות וכאבים 

מאת    [ 26/07/2014 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2567 פעמים ]

אולטרסאונד – Ultrasound לטיפול בדלקות, פציעות וכאבים

השימוש במכשירי אולטרסאונד טיפולי מוכר כבר שנים רבות ונמצא בשימוש ככלי טיפולי משלים בטיפולי פציעות אורטופדיות, דלקות של רקמות רכות במערכת התנועה, גידים,רצועות, שרירים, עצבים, דלקות בבורסת המפרק- Bursitis, טיפול בצלקות, דלקות מפרקים ועוד. טיפול באמצעות אולטרסאונד יכול לסייע בהרגעת כיווץ או מתח שרירי וכאבים הנובעים ממצבים אלו, עידוד החלמה והאצת חילוף חומרים ברקמות הרכות והתאים, טיפול בהידבקויות וצלקות הנוצרות ברקמות לאחר ניתוחים.

מהו מכשיר אולטרסאונד ?

מכשיר אולטרסאונד הינו התקן הפולט גלי קול בתדר שאינו בטווח השמיעה שלנו, ומכוונים לאזור המטרה בגוף המטופל דרך משטח מגע עגול על התקן המכשיר. גלי קול אלו חודרים אל גוף המטופל ונספגים בעיקר ברקמות הרכות כמו רקמות חיבור, גידים, רצועות, שרירים, צלקות, מפרקים. גלי הקול גורמים לחימום עדין של האזור המטופל בעומק הרקמות בזכות חדירות גבוהה.

כיצד מתבצע הטיפול ?

המטפל ימרח שכבה דקה של ג'ל היפו אלרגי על עור המטופל באזור אליו יכוון הטיפול באמצעות האולטרסאונד, בכדי לאפשר תנועה חלקה של משטח המגע על העור וטווח למעבר של גלי הקול אל תוך הריקמה. משטח המגע של המכשיר יוצמד לעור המטופל באמצעות תנועות מעגליות קטנות למשך מספר דקות רצוי (לרוב בין 5- 10 דקות). כמו כן לעיתים ניתן לשלב ולהשתמש גם בג'ל תרופתי נוגד דלקות, גלי הקול והחימום יעודדו את החדירות של החומרים הפעילים בג'ל האנטי דלקתי בכדי לייעל תהליכי טיפול ברקמות מודלקות. טיפול באמצעות אולטרסאונד אינו כואב ולעיתים אף אינו מורגש, יש מטופלים המדווחים על תחושת חמימות במקום, פעימות או עקצוץ. יש לציין כי לעיתים נדרשים טיפולים תכופים ומרובים לקבלת תוצאות חיוביות מהטיפול,  שינויים אלו תלויים הרבה גורמים כמו גיל המטופל ומצבו משך וחומרת הבעיה הרפואית ועוד.

יתרונות הטיפול באמצעות אולטרסאונד

חימום עמוק: חום המופק באמצעות השימוש במכשיר אולטרסאונד נוצר עקב הרעדה של הרקמות הרכות ע"י גלי הקול. כאשר הרקמות רוטטות ומורעדות נוצר חיכוך עד לרמה התאית של הרקמות הגורמת לעליית טמפרטורה מקומית של הרקמות אליהן מכוונים גלי הקול. יש לכך יתרון על פני שימוש בחבישות חמות או כריות חימום חיצוניות אשר אינן מסוגלות לחדור ליצירת חימום מספיק ברקמות העמוקות של שרירים , מפרקים ורקמות חיבור. השימוש באולטרסאונד מאפשר  לכוון ע"י שינוי העוצמה במכשיר לרקמות יעד בעומקים שונים, ומאפשר ומטפל מיומן לכוון את גלי הקול לאזור ולרקמות המתאימות בטיפול.

מתיחה עמוקה: החימום העמוק יכול לסייע בהרגעת רקמות וסיבי שרירים מכווצים או מתוחים, טיפול זה יכול לסייע בצמצום ספאזם וכיווץ הנוצר בשרירים בעקבות פעילות, מתח או פציעה, ואף לקבל שיפור בטווחי התנעה.

החלמת רקמות: לטיפול באמצעות אולטרסאונד יש השפעה חיובית על חילוף החומרים בתאים של הרקמות הרכות, ע"י ההרעדה והחימום של התאים אשר הופכים להיות חדירים יותר לנוזלים הנושאים חומרים מרפאים דרך מחזור הדם, הגברת מחזור הדם והגברת פינוי תוצרי לוואי מהתאים עקב החימום לאזור הטיפול.טיפול זה יכול לעודד החלמה מהירה יותר מפציעות, ניתוחים והידבקויות של רקמות וצלקות הנוצרות בעקבות ניתוחים ופציעות, ובעקבות כך אף שיפור בטווחי התנועה של הרקמות הללו.

הפחתת כאב: בנוסף ליתרונות של הטיפול בהפחתת מתח וכיווץ שרירים וכן שיפור בקצב ההחלמה, טיפול באמצעות אולטרסאונד הגורם לחימום עמוק מצמצם את הכאב של האזור בטיפול משלים לטיפולי מגע, תרגילי חיזוק ומתיחות.

 

טיפול בכאבים והגבלות תנועה, דרך שיטות טיפול טבעיות המבוססות על הרפואה המערבית, מומחיות בגישות טיפול רפואי אינטגרטיבי כמו: שיקום תנועתי אורטופדי, טריגר פויינט,רכבות אנטומיות, דיקור יבש מערבי,  קינזיו טייפ ועיסוי רפואי ומשולב. שיקום תנועתי אורטופדי בכיר, התמחות בטיפול בספורטאים, קינזיו טייפינג עם התמחות בפציעות אורטופדיות ופציעות ספורט, מוסמך לטיפול בנשים בהריון. חבר בחברה הישראלית לרפואת שריר שלד, חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים  RCP-M12959. www.yafimetapel.co.il    info@yafimetapel.co.il">target="_blank"> info@yafimetapel.co.il מטפל באזור כפר סבא  והמרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב